نیاز داریم از تقلید در فرهنگ، میهن‌پرستی کاذب و خودستایی بی‌رویه خلاص شویم- توقایف

رئیس‌جمهور قاسم ژومارت توقایف، در مصاحبه با روزنامه اگمن قزاقستان، در مورد آنچه جامعه قزاقستان باید بر آن تمرکز کند سخن گفت.

به گزارشUlysmedia.kz رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد که برای ظهورجدید ملت، ما هر چیز پیشرو را باید دائماً جذب کنیم. 

چه اتفاقی افتاده است

رئیس‌جمهور قاسم ژومارت توقایف، در مصاحبه با روزنامه اگمن قزاقستان، در مورد آنچه جامعه قزاقستان باید بر آن تمرکز کند سخن گفت.

اهداف بلندمدت

به گفته قاسم ژومارت توقایف، "علاوه بر وظایف فعلی، تمرکز بر اهداف بلندمدت برای ما بسیار مهم است."

او گفت: «ما اغلب به مسائل ثانویه اهمیت زیادی قائل هستیم، انرژی خود را برای موضوعات کوچک هدر می‌دهیم، یا حتی بدتر از آن، در دام دستور کار غلط دیگران می‌افتیم. ما نباید توسط همه این‌ها منحرف شویم و از دستورالعمل‌های ملی استراتژیک خود غافل شویم».

به گفته رئیس‌جمهور، «ما نباید به در بحث‌های پوچ در مورد گذشته یا نارضایتی‌های گذشته به سمت عقب برگردیم ».

او گفت: «البته تاریخ یکی از مؤلفه‌های مهم هویت ملی ما است، بنابراین دولت اکنون در حال انجام فعالیت‌های سیستماتیک در این راستا است. ادبیات موضوعی زیادی منتشر می‌شود، مؤسسات علمی تخصصی ایجاد می‌شوند و مؤسسات موجود نوسازی می‌شوند. اخیراً یک کار تحقیقاتی بزرگ در راستای احیای قربانیان سرکوب‌های استالین تکمیل‌شده است. به‌عبارت‌دیگر، مطالعه تاریخ چند صدساله قزاق ها و احیای عدالت تاریخی همواره یکی از اولویت‌های ما خواهد بود».

به گفته رئیس‌جمهور، «آنچه بسیار مهم‌تر است این نیست که ما چه کسی بودیم، بلکه این است که چه کسی هستیم و مهم‌تر از همه اینکه چه کسی خواهیم بود».

«ما باید نه‌تنها در درک مسیر دشواری که طی کرده‌ایم، بلکه همچنین برای آنچه در تلاش هستیم متحد باشیم. ما باید نه با خاطرات گذشته، بلکه با آرزوهای آینده، با اعمالی که عظمت ملتمان را ثابت کند زندگی کنیم. باید تقلید فرهنگی، میهن‌پرستی کاذب و خودستایی بی‌رویه خلاص شویم. درعین‌حال نباید از کمبودهای موجود چشم‌پوشی کنیم، بلکه برای رفع آن‌ها تلاش کنیم. آنچه من در مورد آن صحبت می‌کنم برای آینده قزاقستان در این دنیای همواره آشفته بسیار مهم است».

پیشرفت ملت

به گفته توفایف، برای ظهور جدید ملت، ما باید دائماً هر چیزی را که پیشرو است جذب کنیم و از شر هر چیزی که کشور را به عقب می‌کشد خلاص شویم.

«فرهنگ کار و خلاقیت مؤثر باید در جامعه ما ریشه دواند، قدرت دانش و تفکر خلاق باید پیروز شود و اصل عمل‌گرایی و نگرش واقع‌بینانه به زندگی باید حاکم شود. باید حقیقت را بگویم، همه نمایندگان قشر روشنفکری که خود را «ضمیر ملت» معرفی می‌کنند، این مأموریت شریف را با شایستگی انجام نمی‌دهند. به‌جای راهنمایی معنوی واقعی، ناله‌هایی درباره موضوعات کوچک، خودستایی‌های همیشگی و انتقاد از مسئولان به دلیل بی‌توجهی به مسائل و نیازهای مادی آن‌ها را می‌شنویم. بنابراین، توسعه ایدئولوژی ملی در مسیر اشتباه قرارگرفته است.»

به گفته توقایف، "به‌عنوان یک ملت پیشرو، باید فقط به جلو نگاه کنیم ، به آنچه ما را متحد می‌کند فکر کنیم، نه به چیزی که ما را از هم جدا می‌کند".

او گفت: «ارزش‌های ملی باید سرلوحه قرار گیرد. من بارها در مورد آن‌ها صحبت کرده‌ام، اما آن‌ها را دوباره تکرار می‌کنم. اتحاد، همبستگی، سخت‌کوشی، آیین دانش، حرفه‌ای گری، حمایت متقابل، کارآفرینی، ابتکار، صداقت، فروتنی، صرفه‌جویی - این مجموعه‌ای از ارزش‌ها و ویژگی‌های شهروندان واقعی و میهن‌پرستان است. این‌ها هستند که ملت ما را قوی‌تر می‌کنند و به ما اجازه می‌دهند به موفقیت برسیم. با پرورش این آرمان‌ها می‌توانیم کیفیت جدیدی از ملت خود را شکل دهیم.»

لازم به ذکر است که قاسم ژومارت توقایف در مصاحبه‌ای از وقایع غم‌انگیز ژانویه 2022 نیز صحبت کرد. به گفته قاسم ژومارت توقایف، وقایع غم‌انگیز ژانویه منجر به "مشکلات اجتماعی و اقتصادی حل‌نشده‌ی طولانی‌مدت و رکود کلی شد که به انحطاط دولت و جامعه تبدیل شد."

منبع:

https://ulysmedia.kz/news/24942-nado-izbavliatsia-ot-podrazhatelstva-v-kulture-lozhnogo-patriotizma-i-bezuderzhnogo-bakhvalstva-tokaev/

کد خبر 18619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =